درباره آهن لیپوزومال چه میدانید؟

آهن لیپوزومال ترکیبی است که در آن آهن، میکرونیزه شده و به قطعات ریز تقسیم شده و توسط یک پوشش دو لایه فسفولیپیدی محصور می شود. به کمک این تکنولوژی پیشرفته آهن توسط لیپوزوم ها حمل شده و در تماس با مخاط روده قرار نمی گیرد. این روش موجب افزایش جذب، زیست فراهمی بالا و بروز عوارض جانبی کمتر می شود.

آهن-لیپوزومال

تکنولوژی آهن لیپوزومال

در طول فرایند تولید آهن لیپوزومال از دو فرآیند میکرونیزه کردن و ریزپوشانی استفاده می شود. میکرونیزه کردن شامل کاهش اندازه ذرات آهن است که حلالیت آن را افزایش می دهد. ریزپوشانی یعنی آهن میکرونیزه شده توسط یک غشای دولایه لیپیدی مانند غشاهای بیولوژیکی محصور و ریزپوشانی می شود .این فناوری پیچیده از لیپوزوم ها به عنوان یک حامل استفاده می کند، تا آهن بدون تماس با مخاط دستگاه گوارش مستقیما در روده جذب شود.

آهن لیپوزومال چه مزایایی دارد؟

انتقال آهن با لیپوزوم سبب حفاظت این ماده مغذی از اسید های دستگاه گوارش می شود. عوارض جانبی گوارشی مانند گرفتگی عضلات، اسهال و حالت تهوع را نیز کاهش می دهد.
آهن لیپوزومال، موجب انتقال بهتر آهن بدون تحت تاثیر قرار گرفتن توسط مهارکننده های غذایی می شود. از طرفی نسبت به آهن خوراکی معمولی به سرعت سطح آهن را در کبد بازیابی می‌کند.
اندازه گیری میزان آهن در مکمل های غذایی در آزمایشگاه پارس آزمای البرز توسط دستگاه جذب اتمی AAS صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up